jueves, 12 de diciembre de 2019

Llenguatge de gats

Alfabet = {m,a,e,u,i}


mau
meu
miu


miau = no
mieu = sí


muau
mueu
muiu


mi = yo
mu = tú
me = ell
ma = ella


am = amb
em = de
im = en
um = para


mi-im = nosaltres
mu-um = vosaltres
me-em = ells
ma-am = elles


am-mi  = amb mi
am-mu = amb tú
am-me = amb ell
am-ma = amb ella


em-mi = de mi
em-mu = de tú
em-me = de ell
em-ma = de ella


im-mi = en mi
im-mu = en tú
im-me = en ell
im-ma = en ella


um-mi  = para mi
um-mu = para tú
um-me = para ell
um-ma = para ella


mau-em-mi = a la dreta de mi
mau-em-mu = a la dreta de tú
mau-em-me = a la dreta de ell
mau-em-ma = a la dreta de ella


meu-em-mi = a la esquerra de mi
meu-em-mu = a la esquerra de tú
meu-em-me = a la esquerra de ell
meu-em-ma = a la esquerra de ella


miu-em-mi = a sobre de mi
miu-em-mu = a sobre de tú
miu-em-me = a sobre de ell
miu-em-ma = a sobre de ella


muau-em-mi = davant de mi
muau-em-mu = davant de tú
muau-em-me = davant de ell
muau-em-ma = davant de ella


mueu-em-mi = darrera de mi
mueu-em-mu = darrera de tú
mueu-em-me = darrera de ell
mueu-em-ma = darrera de ella


muiu-em-mi = a sota de mi
muiu-em-mu = a sota de tú
muiu-em-me = a sota de ell
muiu-em-ma = a sota de ella


me-am
ma-em
mu-im
mi-um


mi-am
mu-em
ma-im
me-um


mu-am
mi-em
me-im
ma-um


ma-em am-mi
miau ma-em am-mi
ma-em am-mu
miau ma-em am-mu
ma-em am-me
miau ma-em am-me
ma-em am-ma
miau ma-em am-ma


ma-em am-mi-im
miau ma-em am-mi-im
ma-em am-mu-um
miau ma-em am-mu-um
ma-em am-me-em
miau ma-em am-me-em
ma-em am-ma-am
miau ma-em am-ma-am


mi am-mu
mu am-mi


mi am-me
me am-mi
mi am-ma
ma am-mi


mu am-me
me am-mu
mu am-ma
ma am-mu


me am-ma
ma am-me

No hay comentarios:

Publicar un comentario